6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

 آبادان و خرمشهر چرا دبی نشد؟


 


آبادان و خرمشهر چرا دبی نشد؟

امروزه علی‌رغم 8 سال جنگ، کسی نتوانسته نقش اقتصادی خرمشهر و آبادان را نادیده بگیرد. علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها در همه دولت‌های پس از جنگ نسبت به خرمشهر و آبادان این دو شهر سهم اقتصادی خود را به کشور ادا کرده‌اند. پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه منطقه که تقریباً در جنگ منهدم شد، به لطف قهرمانان صنعت نفت در شرایط بسیار سخت در دوران بازسازی به چرخه اقتصادی برگشت و امروزه به گمانم به ظرفیت 450 هزار بشکه تولید رسیده است. 
شرکت نفت و گاز امروز با بهره‌برداری از میدان دارخوین با 150 هزار بشکه در حال حاضر و در آینده با توسعه میادین غرب‌ کارون شامل یادآوران، آزادگان جنوبی و شمالی و سایر حوزه‌های کوچک مسئول تولید روزانه حدود یک میلیون بشکه خواهد بود.
1- ازجمله قابلیت های اقتصادی خرمشهر می توان به مواردی چون صنایع پتروشیمی مستقر در این منطقه، استقرار صنایع دریایی برای ساخت سکوهای 7 تا 9 هزار تنی در سه کارگاه دریایی در بندر خرمشهر، شکوفایی صنعت فولاد در این منطقه و به ویژه بندر خرمشهر که قبل از جنگ بزرگ‌ترین بندر منطقه بود، اشاره کرد. همچنین نزدیکی آبادان و خرمشهر به کشورهای آسیای میانه به میزان حداقل 800 کیلومتر نسبت به سایر مناطق آزاد مثل کیش و قشم و وجود پتانسیل 200 میلیارد دلار در سال درآمد ترانزیتی در آسیای میانه از جمله دیگر قابلیت های این منطقه محسوب می شود.
2- نزدیکی عراق به بازار نیازمند به هر کالایی با فاصله 30 دقیقه‌ای زمینی، وجود کارون تنها رودخانه قابل کشتیرانی برای تعامل با کشورهای خلیج‌فارس، می‌تواند یک منطقه آزاد پشتیبانی از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صدها صنعت دیگر در استان و کشور باشد. از همه مهم‌تر اینکه این دو شهر و به ویژه خرمشهر یک تاریخ 2000 ساله فرهنگ و تکنوکراسی تجاری دارد و نه اینکه مانند کیش و قشم حداکثر 20 ساله درست شده باشد. این دو شهر جزیره نیستند بلکه به خشکی وصل‌اند با راه‌آهن و جاده‌های مواصلاتی زمینی و تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور. این پتانسیل را در کجای کشور می‌توان دید؟ با داشتن چندین رودخانه، آب، سد، نیروگاه‌های برق – سیمان در استان اما در مقابل این همه پتانسیل، کشور چه سهمی به کل استان و به ویژه این دو شهر داده است. کمترین میزان گازرسانی به روستاها را دارد، در حالی‌که گازهای همراه در کنار این روستا می‌سوزند و پیامدش اسهال و تراخم و ده‌ها بیماری است. خوزستان پر از رودخانه و آب است و استان و به ویژه این دو شهر محروم از آب موجود هستند. نرخ بیکاری بالاست هنوز مناطق بازسازی نشده خرمشهر و آبادان فراوان است، حتی مناطق مسکونی نفت در بریم و بو آورده شمالی و جنوبی، ایستگاه 7، فقط سوم خرداد مسئولین را در خرمشهر و آبادان می‌بینیم. اما چرا؟ آیا این یک حرکت عمدی است؟ مجموعه مدیریت استان کجاست؟ نمایندگان استان در این سال‌ها چه کرده‌اند؟ در بررسی‌هایی که کرده‌ام به پنج عامل عمده رسیده و براساس آن فرضیات خود را ساختم و امیدوارم تحلیل‌های دیگری را شاهد باشیم. این پنج عامل عبارتند از‌: 
1- استقرار جغرافیایی استان و به ویژه این دو شهر که همواره مسئولین را به تحلیل غلط موجود از گذشته قبل از انقلاب که شهرهای مرزی را باید در پایین‌ترین سطح رفاهی نگه داشت و عملاً همواره با این تحلیل خود به خلق یک تهدید کمک کرده‌اند. 
2- خلق یک رقابت غیرسازنده در استان که عملاً عده‌ای در استان، رشد این دو شهر را خطر و تهدیدی برای توسعه سایر بخش‌‌های استان می‌دانند و عملاً گاهی در جلسات شاهد بودیم که مخالفت با اجرای بعضی از برنامه‌ها در این دو شهر را ملاحظه می‌کردیم حتی در سطح صنعت نفت هنوز مناطق نفت‌خیز جنوب نمی‌خواهد وظایف قانونی و محدوده جغرافیایی مسئولیت شرکت نفت و گاز اروند در بهره‌برداری از میادین غرب کارون را بپذیرد. 
3- ضعف شدید مدیریت استان و حتی در سطح نمایندگان مجلس که به عقیده من از مرکز همواره به طور عمدی ضعیف نگه داشته شده و تعارضات درون استان نیز بدان کمک کرده است مقایسه مدیریت‌ها در دو استان اصفهان و آذربایجان‌شرقی با خوزستان خود مؤید این مطلب است. 
4- عامل آخر عدم نگاه استراتژیک به این منطقه و سیاست‌های آمریکا و کشورهای همسایه در آینده است. عراق به شدت در حال توسعه بصره و تبدیل آن به یک قطب اقتصادی بزرگ است. بی‌شک آمریکا کمک خواهد کرد تا بزرگ‌ترین منطقه آزاد خاورمیانه در این منطقه شکل یابد. صنایع نفت و گاز عراق توسعه یابد تا کشورهای منطقه و رقیب محکمی برای اقتصاد ایران باشند. 
5- صنعت نفت نقش سنتی خود را در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان به طور عام و این دو شهر به طور خاص به کلی فراموش کرده است. حتی مناطق مسکونی شرکت نفت در آبادان به مخروبه‌ها تبدیل شده است چه برسد به اینکه به عمران و آبادانی این دو شهر کمک کند. 
استان خوزستان به‌طور عام و خرمشهر و آبادان به‌طور خاص، با پتانسیل‌های عظیمش یک فرااستان است. هم به لحاظ تاریخی، هم به لحاظ جغرافیایی سیاسی و اقتصادی، هم به لحاظ امنیت ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی این استان و به ویژه در شهر آبادان و خرمشهر باید زنگ خطری برای مسئولین باشد. 
انتظار داشتیم که خوزستان با تولید نفت و گاز معادل نروژ، چند برابر امارات، کویت و معادل عراق و داشتن سایر صنایع، آب و هوا، آب و امکانات طبیعی، امروز مثل قبل از انقلاب به یک مرکز توسعه یافته کشور تبدیل گردد. 
پتانسیل‌های آبادان و خرمشهر می‌تواند آن را به یک منطقه آزاد بزرگ صنعتی، انرژی، تجاری و سیاحتی تبدیل نماید و رشد آن، موجبات اثرگذاری بر بقیه استان باشد. چند کار به نظر می‌رسد به‌طور سریع قابل‌انجام است. ما کنار ساختن موزه دفاع مقدس یک موزه ماندگار از آبادانی این دو شهر و نمونه در جهان بسازیم تا در چشم نسل آینده و جهان نشان دهیم دشمن و استکبار چه کرد و جمهوری‌اسلامی چه کرد. 
1- یک برنامه استراتژیک جامع توسعه با توجه به همه ابعاد مهم این دو شهر باید در سطح مجلس و شورای امنیت ملی طراحی گردد. 
2- در انتصاب مدیران استان باید به فرااستانی بودن آن توجه کرده و قوی‌ترین و کارآمدترین مدیران را منصوب نمود. 
3- منطقه آزاد اروندان باید شامل کل محدوده جغرافیایی در شهر آبادان و خرمشهر گردد و کل دو شهر و حومه آن شامل منطقه آزاد شوند. 
به‌طوری که از 60 کیلومتر جاده آبادان - اهواز - 60 کیلومتری جاده آبادان - ماهشهر و 60 کیلومتری جاده قدیم خرمشهر - اهواز منطقه آزاد خرمشهر و آبادان را تعریف کرد و از تعارضات مدیریتی در منطقه آزاد فعلی با سازمان بنادر و غیره در تعریف سه منطقه مجزای سیاحتی، صنعتی و تجاری جلوگیری نمود. 
4- صنعت‌نفت مسئولیت پروژه عمران و آبادانی خرمشهر و آبادان شامل پروژه‌های آب‌رسانی برق و غیره را باید با توجه به توان خود به عهده گیرد و به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس که باید زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهرهای ایران را در این دو شهر زیبا پیاده کرد و نشان داد که چگونه دو شهر کاملاً جنگ‌زده به یک موزه آبادانی تبدیل شده است. 
باید خرمشهر و آبادان را دبی دوم منطقه کرد، در حالی که پتانسیل‌های این دو شهر بیشتر از دبی است. نباید از نفت فقط عوارض گرفت، بلکه باید مسئولیت اجرایی کار را به عهده آنان گذاشت و نفت سهم مسئولیت اجتماعی‌اش را به این دو شهر ادا کند. 
5- نقشه جامع و کامل را باید در این دو شهر پیاده نمود. اگر بگوییم بلد نیستیم، چگونه کیش را بلدیم بسازیم، تفریحات جهانی را در آن پیاده کنیم، به طوری که در گرمای تابستان که بیش از خرمشهر و آبادان است، توریست را می‌بینیم و برعکس در فصل گرما مهاجرت از خوزستان را. چه چیزی مردم ایران را در فصل تابستان به سمت دبی جذب می‌کند؟ اگر فکر کنیم هر ایرانی که به دبی می‌رود با هزینه هواپیما، هتل، سفر حداقل 1000 دلار خرج کند و اگر علاوه بر پتانسیل صنعتی و انرژی سیاحتی را ایجاد کنیم، سالی حداقل 10 میلیون نفر را جذب کنیم یعنی 10 میلیارد دلار را از خروجش جلوگیری کرده‌ایم. 
ضمن آنکه سیاحت را به لحاظ جغرافیایی نیز به لحاظ 14 اقلیم مختلف هوایی به کل ایران گسترش می‌دهیم. سری به استانبول بزنید تا ببینید در کنار دریا، چقدر رستوران و مراکز تفریحی وجود دارد و چقدر اشتغال ایجاد شده یا سری به کناره‌های کارون در اهواز و خرمشهر و آبادان بزنید. حداکثر چند دستفروش را می‌بینید. قایق‌‌های شکسته و میزبانی فاضلاب‌های صنعتی و این آبراهی که می‌تواند منبع درآمدهای تفریحی زیادی باشد. چرا باید فقط ایام عید میزبان سیاحان باشیم. سیاحت در خوزستان که آب و هوای آن به مراتب بهتر از کیش و قشم است آثار تاریخی و باستانی سه هزار ساله دارد، آب و هوای متنوع، نزدیکی به چهارمحال و بختیاری، بویراحمد و کهکیلویه، لرستان و اصفهان، به ویژه مناطق سردسیر چهارمحال‌وبختیاری و تونل کوهرنگ با فاصله بسیار اندک، مسجدسلیمان و دشت‌های لاله آن، رامهرمز و ایذه، شوشتر و دزفول و آثار تاریخی، نمی‌دانم مشکل مسئولان در عدم درک درست از این استان و پتانسیل را عمدی تلقی کنم یا سهوی؟ چرا این واقعیات ساده را که هر آدم ساده‌ای می‌بیند مسئولان ملاحظه نمی‌کنند؟ به جز اینکه جمع‌بندی کنم که عمدی در کار است، عدم توجه به خوزستان به‌طور عام و به ویژه دو شهر آبادان و خرمشهر ضرباتی را در آینده به ما خواهد زد و حسرتی را که از تشکیل دبی دوم در بصره خواهیم خورد. اگر دلایلی را که گفتم کسی را قانع نمی‌کند تا به خرمشهر و آبادان رسیدگی کند، حداقل برای رقابت با بصره و آمریکا برای تشکیل بزرگترین منطقه آزاد در بصره، تصمیم سریع برای آبادانی خرمشهر و آبادان را بگیرید.
محمد جواد عاصمی پور

 

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 مرداد 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 مهر-

انسانها تنها موجوداتی نیستند که از وجود مگس و پشه در امان نیستند، اخیرا یک گله با بیش از 300 هزار رأس از گوزنهای شمالی به طور دسته جمعی به شمال غرب آلاسکا حرکت کردند تا از شر نیش پشه ها در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کایل جولی از زیست شناسان حیات وحشت در سازمان خدمات پارک ملی در آلاسکا اظهار داشت: این یکی از تماشایی ترین مناظر گردهمایی در حیات وحش بوده که با مهاجرت گله ها در دشت پنهاور سرنگتی در آفریقا برابری می کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 

شرکت تایرسازی هلندی Apollo Vredestein نمونه های اولیه ای از تایرهایی را که با استفاده از لاستیک طبیعی به دست آمده از گیاه قاصدک و نوعی درختچه بیابانی موسوم به گوایل عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این نمونه اولیه اکنون پیش از آنکه به فاز تولید برسد تحت آزمایش های سخت قرار دارد.

اروپا امیدوار است این شیوه جایگزین انحصار آسیا در صنعت لاستیک شود.

آسیا به خاطر داشتن گیاه Hevea brasiliensis  منبع اصلی لاتکس در جهان است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 مرداد 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 خودروهایی که در مسیر قله موفقیت قدم نهادند اما در پایان تنها سرنوشتی تلخ نصیبشان شد

 
 
 
برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها:  در صنعت خودروسازی، شکست و نابودی الزاماً به معنای بد بودن نیست. خودروهای بد وارد بازار می شوند، می روند و در گذر زمان از حافظه تاریخ خودروسازی محو خواهند شد، اما از 5 خودروی شکست خورده ای که در ادامه معرفی می شوند، به عنوان ضمیمه ای جدا ناپذیر از کتاب تاریخ صنعت خودروسازی یاد خواهد شد.برخی از خودروهای این گروه از جسورانه ترین تکنولوژی ها و تکنیک‌های طراحی حتی جلوتر از زمان خود استفاده می کردند، بعضاً علوم و قواعد حوزه فضانوردی و خودروهای مسابقه ای را وارد دنیای اتومبیل های خیابانی کرده‌اند و محصول جاه طلبانه ترین و پرهزینه ترین پروژه های تعریف شده در صنعت خودروسازی بوده و گاهاً اهدافی به بزرگی تغییر جایگاه یک برند خودروسازی و یا به چالش کشیدن تاریخ را داشته اند! در پاره ای موارد نیز هموار کننده مسیری بوده‌اندکه بعد ها تعدادی از معروف ترین و پر فروش ترین خودروها با پیمودن این مسیر هموار، موفقیت و سود فراوانی را بدست آوردند، بدون آنکه حتی کوچکترین نامی از کاشفان اصلی و در واقع قربانیان مسیر و کلاس مربوطه آورده شود! 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب با برخی از معروفترین کشتی هایی که در طول تاریخ وجود داشته اند اشاره می کنیم.

HMS victory

یکی از بزرگترین کشتی های تمام چوبی دنیا و همچنین یکی از نمادهای دریایی در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 همین کشتی است.  "HMS victory" که به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای انگلستان شناخته می شود، در دوران جنگ ترافلگار به عنوان کشتی اصلی به ناخدایی نلسون انجام وظیفه می کرد. این کشتی در سال 1922 بازسازی شد و این روزها در یکی از موزه های پورث موس نگه داری می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 باورش سخت نیست؛ غیر ممکن است برای آدمیزاد. مسلمانانی هستند که به سیخ کشیده و روی آتش کباب می‌شوند. تصاویر کباب کردن این مسلمانان؛ زنان و بچه‌های آنان حال انسان را دگرگون می‌کند. تابناک از انتشار تصاویر آنان معذور است!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 خبرگزاری فارس: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ۱۵۰ گروه رصدی در سرتاسر کشور امر استهلال ماه رمضان را انجام می‌دهند، امکان رویت هلال امروز را ناممکن دانست و «شنبه» را به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: «شنبه» اول ماه مبارک رمضان است

 

به گزارش خبرنگار آئین‌ و اندیشه فارس، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست رسانه‌ای به تشریح فعالیت‌های این ستاد در آستانه ماه مهمانی خدا پرداخت.

وی گفت: طبق روال معمول، بیست و نهم هر ماه قمری استهلال انجام می‌شود. بنابراین امروز (پنجشنبه 29 شوال) نیز استهلال انجام می‌گیرد اما طبق پیش‌بینی‌ها، هلال ماه مبارک رمضان در امروز قابل رؤیت نیست و فردا رؤیت می‌شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 

مراسم معارفه "محسن اراکی" به عنوان دبیر «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» و تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری با حضور سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ویژه مقام معظم رهبری و برنامه‏های ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان اهم اخبار هفته گذشته دین و اندیشه است.

هفت گروه برای استهلال ماه مبارک رمضان در تهران اعزام می شوند
حجت الاسلام محمد تقدیری رئیس ستاد استهلال استان تهران در این بار استهلال ماه مبارک رمضان امسال گفت: امسال نسبت به استهلال ماه مبارک رمضان نظر قریب به اتفاق منجمین و متخصصان این است که روز پنجشنبه 29 شعبان امکان رؤیت ماه در پهنه ایران وجود ندارد و احتمال دیدن هلال ماه در روز جمعه 30 تیرماه مصادف با 30 شعبان المعظم وجود دارد بنابراین روز شنبه 31 تیرماه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 

انواع هوش چندگانه کدامند؟

هوش دیداری / فضایی

این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش ، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات ،نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می‌آید.

مهارت های آنها شامل موارد زیر است:

ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل ها، حس جهت شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعاره‌ها و تمثیل های تصویری (احتمالا از طریق هنرهای تجسمی)،دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از:

دریانورد،مجسمه ساز، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراح داخلی، مکانیک، مهندس



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس و به نقل از عصر ایران، میهمانانی که از اقصی نقاط کشور وارد استان­‌های سرسبز شمالی می­‌شوند، مراقب تماس حشره «دراکولا» باشند.  این حشره کوچک که شبیه مورچه است و در شرق آسیا به نام «سوسک» شناخته شده، نه نیش می­زند و نه گاز می­‌گیرد، بلکه در هنگام احساس خطر نوعی ترکیب سمی و محرک به نام «پدرین» ترشح می­‌کند که باعث ایجاد زخم‌های تاول‌گونه پوستی و چشمی می­‌شود.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 این فراری مدل "F430" بنابه درخواست یک کلکسیونر فرانسوی ساخته شد و در ساخت بدنه و داخل آن از چرم سیاه استفاده شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، کارخانه‌های خودروسازی بسیار معروف مانند فراری معمولاً کمتر خودروی های خاص تولید می کنند اما گاهی به سفارش مشتریان، خودروهای بسیار گرانقیمت را تولید می کنند.

به تازگی فراری به درخواست یکی از مشتریانش دست به اقدامی جالب زد و یک خودروی تماما از چرم را تولید کرد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، این کمپانی در ماه می سال 2011 تلاش کرد با تبلتی به نام HTC Flyer وارد بازار تبلت ها شود. اما این تلاش با شکست مواجه شد و تولید این دستگاه پیش از اتمام سال متوقف گشت. تبلت بعدی HTC، که Jetstream نام داشت هم نتوانست تاثیر چندان مهمی در بازار این محصول به جا بگذارد.

اما حالا PC Advisor گزارش داده که این کمپانی در حال ساخت تبلتی است که قطعا در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهد شد. جزئیات تبلت اسرار آمیز HTC هنوز خیلی مشخص نیست اما سخنگوی این کمپانی به PC Advisor گفته است که این تبلت قطعا از لحاظ قیمت و جزئیات به حدی منحصر به فرد خواهد بود که بتواند با تبلت های رقیب همچون آی پد اپل،کیندل فایر آمازون، نکسوس 7 گوگل و نیز سرفیس مایکروسافت رقابت کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران دولت ابادي نوشت:

مطلبي که مي نويسم مدتي پيش برايم اتفاق افتاد فرصت نشده بود بنويسم اما دير نوشتنش را هم خالي از لطف نمي دانم . يکشنبه هفتم خرداد بود طبق معمول به عنوان خبرنگار بايد در جلسه دادگاه فساد مالي شرکت مي کردم . جلسه دوازدهم بودم . متهم رديف اول را آورده بودند تا آخرين دفاعيات را از او اخذ کنند . از شانس ما جلسه خيلي طولاني شد.  ۱۲ ساعت طول کشيد . از  ۹ صبح تا ۹ شب . متهم آمد اسم برخيها را برد که با آنها در ارتباط بوده است . درباره ۳۰ فقره رشوه توضيح داد . بر اساس اظهاراتش فقط ۲۴ ميليارد تومان به رئيس يک شعبه بانک  داده است. خرج همسرش ماهانه ۱۰ ميليون تومان بود ... جلسه دادگاه تمام شد . خسته که نه جنازه بودم .  انتهاي خيابان معلم خودروي پرايدم را پارک کرده بودم بايد به سمت منزل در ميدان راه آهن حرکت مي کردم . انتهاي خيابان معلم دو زن ميانسال چادري دست هايشان را بلند کردند. ميدان سپاه ميدان سپاه . فهميدم که مدتي است منتظر تاکسي هستند و گيرشان نيامده است. سوارشان کردم. هر دو صندلي عقب نشستند . يکي از آنها زن ۵۰ ساله اي بود . ناليد که چه زمانه اي شده هيچکس ما را سوار نمي کند. گفت اومدم خانه پسرم که به تازگي ازدواج کرده است و مستاجر است الان بايد برگردم منزل گفت عروسمان که خانه ما نمي آيد من بايد بعضي وقتها از سر کار که بر مي گردم به آنها سر بزنم ... 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 عاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:‌برای سال تحصیلی امسال 91 برنامه متفاوت در حوزه عفاف و حجاب تهیه شده است.
به گزارش خبرنگار ما، آقای هژبری در سومین روز اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور همچنین از پخش اذان در مدارس از مهر امسال خبر داد و گفت: لوح فشرده اذان با صدای موذنان خوش‌صدا تهیه شده است و به مدارس داده خواهد شد تا در هنگام اذان در مدارس پخش شود.
وی همچنین با اشاره به طرح‌های قرآنی در آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در مباحث قرآنی هیچ‌کدام از طرح‌هایی که از گذشته در حال اجراست را رها نکرده‌ایم و فقط ممکن است روش‌ها تغییر کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 وزیر راه و شهرسازی گفت: از چهارشنبه 28 تیرماه عبور و مرور از گردنه گدوک به صورت رفت و برگشتی انجام می‌شود و با افتتاح 23 کیلومتر از این مسیر، راه دسترسی تهران- قائمشهر در هر شرایطی به حدود نصف کاهش یافت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علی نیکزاد سه‌شنبه شب در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر شمال کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده پر پیچ و خم، مه گیر و برف گیر گدوک که تا امروز یک طرفه و تنها به‌صورت مسیر رفت، بود از چهارشنبه 28 تیرماه دو طرفه است.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 58 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و نقش بسزایی در کاهش وقت، افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |

 دانشمندان با تمام تلاش خود براي شناسايي اسرار فضا، همچنان در برابر هشت سؤال بزرگي قرار دارند كه تا كنون بي‌پاسخ مانده‌اند.

 

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ اين سوالات از اسرار ماده تاريك كه 73 درصد جهان را تشكيل داده اما هيچ گاه شناسايي نشده، تا سوالاتي در مورد علت حرارات بسيار زياد خورشيد را در بر مي‌گيرند.

 

 

اين سوالات كه توسط سايت معتبر علمي ساينس تنظيم شده، همگي توسط دانشمندان برجسته حوزه‌هاي خود مطرح شده كه هر كدام در مورد آنها مقاله‌هايي ارائه كرده‌اند.

 

 

با اين حال در برخي موارد حتي دانشمندان نيز اذعان كرده‌اند كه برخي از اين اسرار هيچگاه حل نخواهند شد.

 

 

رابرت كنتز، معاون سردبير اخبار ساينس اظهار كرد: هر راز مطمئنا در صورت وجود راه حل، از طريق رصدهاي نجومي گشوده خواهد شد. در حداقل يكي از موارد، متخصصان در مورد قابل حل بودن يك سوال به نظر ساده ترديد دارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |